poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Każdy może mieć ukrytą stronę swojej natury, w której czai się zło i zagrożenie. - Milczące dziecko

Nie ma to jak dobry thriller. Nie obawiałam się nawet, że książka mogła się okazać gniotem, bo podświadomie przeczuwałam, że mi się spodoba. Jednak aby uniknąć rozczarowań, podeszłam z dystansem. I opłacało się?


Milczące dziecko

Sarah A. Denzil


Są takie rzeczy, których nie powinno się życzyć nawet najgorszemu wrogowi. Utrata bliskiej osoby. Każdy z nas ma taką, czy to mąż, żona, brat, ukochana babcia - nieważne. To niesamowicie bolesne. Coś, o czym nigdy się nie zapomni i coś, co pozostaje na zawsze w sercu, ale niczym cierń, nigdy nie gojąca się rana.

Może to okrutne, ale wyobraźcie sobie, że dowiadujecie się o zaginięciu kogoś ważnego dla was. Szukacie, pytacie, jeździcie - wszystko na nic. Wiadomości wśród sąsiadów, prasa, internet. Macie wrażenie, że jesteście w stanie zatrzymać cały świat, przekopać każdy pagórek, zajrzeć dosłownie wszędzie. 
Co jeżeli te wszystkie starania pójdą na marne? 
Poznajcie naszą bohaterkę. Emma Price doświadczyła czegoś podobnego. 

"...bezsilnie patrzyła, jak z rzeki wyłowiono czerwoną kurtkę jej sześcioletniego syna Aidena. Ciała nigdy nie odnaleziono."

Co przychodzi wam na myśl? Nieszczęśliwy wypadek? Chłopiec potknął się, upadł niefortunnie. Utonął. Takie sytuacje się zdarzają, częściej niż się wydaje. Mimo, że to okropne.

Jak żyć z taką świadomością? Czy da się nie zwariować? Kiedy codzienne myśli o tym, co stało się z dzieckiem zamienią się w bolesne ślady w pamięci - ale jednak pozwalające normalnie funkcjonować?

Emmie dojście do względnej normalności zajęło całe dziesięć lat. Wyszła za mąż, oczekuje potomstwa. Naprawdę wszystko wydaje się być już w porządku. Nie można żyć cały czas przeszłością. 
Chyba, że przeszłość wraca...


Nagle, zjawia się Aiden. Chłopak nie jest w stanie mówić i jego stan jest krytyczny. Siniaki, zadrapania, ślady po torturach. 
Aiden nigdy nie wpadł do rzeki. 
Aiden został porwany.

Wśród mieszkańców małej wioski ukrywa się oprawca. Kto mógł posunąć się do takiego bestialstwa?







Książkę czyta się jednym tchem, jest absolutnie fantastyczna i polecam wszystkim miłośnikom gatunku, ale nie tylko! Nie powinniście się zawieść. :) 


6 komentarzy:

  1. Ależ ona mnie ciekawi, muszę ją mieć. Może dostanę na urodziny 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do czerwca jeszcze kawał czasu, wytrzymasz? 😳😱😂

      Usuń
  2. Nie słyszałam i tej książce ale widzę że to jest coś co na pewno mi się spodoba!:)

    https://aga-tkt-czyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytasz bardzo ciekawe książki, no ja nie nadążam za Tobą ;-D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz, bo dla Ciebie to chwila roboty, a dla mnie wiadomość, że ktoś docenia moją pracę :)

'A światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła' - "Dom. Droga ucieczki jest w tobie"

Witajcie kochani. Staram się oddzielać w jakiś sposób te książki bardziej ambitne, od tych, z którymi zamierzam się po prostu dobrze bawić. ...